This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that giving the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge.
Therefore, the Creative Commons 4.0 Attribution Attribution - Equal Share (by-sa) License is accepted: The commercial use of the work and the possible derived works is permitted, the distribution of which must be done with a license equal to that regulates the original work.
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Along these same lines and in line with the Open Access policy, it is clarified that the authors maintain their rights to articles, without restrictions and, in the same way, they maintain their publication rights, without restrictions. They are only asked to reference the number of the Franciscanum magazine where the article initially appeared.
Abstract
Keywords:
References
Bataille, Georges. Teoría de la religión. Madrid: Taurus, 1978.
Bochenski, Joseph. La lógica de la religión. Buenos Aires: Paidos, 1967.
Boyer, Pascal. The naturalness of Religious Ideas. California: University of Berkeley, 1994.
Buber, Martin. El eclipse de Dios. Salamanca: Sígueme, 2003.
Burke, Edmund. De lo sublime y de lo bello. Barcelona: Altaya, 1995.
Cassirer, Ernst. Filosofía de la formas simbólicas. México: Fondo de Cultura Económica, 1972.
Chavalier, Jean y Alain, Gheerbrant. Diccionario de los Símbolos. Barcelona: Herder, 1996.
Chantraine, Pierre. Dictionnaire etymologique de la langue grecque. Paris: Klincksieck, 1968.
Conesa, Francisco. Filosofía del Lenguaje. Barcelona: Herder, 1999.
Dawkins, Richard. El gen egoísta: las bases biológicas de nuestra conducta. Barcelona: Salvat, 1993.
Durkheim, Emile. The Elementary Forms of the Religious Life. Oxford: Oxford University Press, 2001.
Eco, Umberto. Storia della Bruttezza. Milán: Bompiani, 2007.
Eliade, Mircea. El mito del eterno retorno. Emecé. Buenos Aires, 2001.
________. Historia de las creencias y las ideas religiosas. 4 Vols. Madrid: Cristiandad, 1980.
________. Imágenes y símbolos. Madrid: Taurus, 1992.
________. La nostalgie des origines. Paris: Gallimard, 1972.
________. La prueba del laberinto. Madrid: Cristiandad, 1980.
________. Le sacré et le profane. Paris: Gallimard, 1965.
________. Mephistopheles et l’androgyne. Paris: Gallimard, 1962.
________. Mito y realidad. Barcelona: Labor, 1991.
________. Mitos, sueños y misterios. Buenos Aires: Fabril, 1961.
________. Symbolism, the Sacred, and the arts. New York: Continuum, 1986.
________. Traite d’histoire des religions. París: PBP, 1975.
Esquilo, Euménides. Traducción de Herbert Weir Smyth. Aeschylean Tragedy (Berkeley, California: University of California Press, 1924).
Frankl, Víctor. El hombre en busca de sentido. Barcelona: Herder, 1996.
Fries, Jakob Friederich. System der Logik, Ein handbuch fur Lehrer und zum selbstgebrauch. Heidelberg: Christian Friederich Winter, 1837.
________. Wissen, Glaube und Ahnung. Jena: Cöpferdt, 1802.
Grant, F. C. Hellenistic Religions: the age of syncretism. Indianapolis: Bobbs-Merrill, 1953.
Guervos, Santiago. Arte y poder. Madrid: Trotta, 2004.
Heidegger, Martin. Sein und Zeit. Tubingen: Max Niemeyer, 1967.
Hine, Virginia. “Pentecostal Glossalalia toward a functional interpretation”. Journal for the scientific study of religion, Vol. 8, N.° 2 (1969): 223-224.
Huhn, Thomas. “The Kantian Sublime and the Nostalgia for Violence”. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, Vol. 53, No. 3 (1995): 269-275.
Jung, Carl. El hombre y sus símbolos. Madrid: Aguilar, 1966.
Kant, Immanuel. Crítica del juicio. Madrid: Austral, 1981.
________. Crítica de la razón pura. Traducido por José del Perojo. Madrid: Gaspar, 1883.
________. Kritik der Reinen Vernunft. Berlin: Mayer & Muller, 1889.
________. Kritik der Urtheilskraft. Berlin: Heinann, 1872.
________. Lecciones sobre filosofía de la religión. Madrid: Akal, 2000.
Kaufmann, Walter. Crítica de la religión y la filosofía. México: Fondo de Cultura Económica, 1987.
Klein, Ernest. Comprehensive etymological dictionary of the Hebrew language. Jesuralem: University of Haifa, 1987.
Ladrier, Jean. La articulación del sentido. Salamanca: Sígueme, 2001.
Leeuw, Van der. Fenomenología de la religión. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica, 1964.
Longino. De lo Sublime. Traducido por Francisco de Samaranch. Buenos Aires: Aguilar, 1972.
Lyotard, Jean. Lessons on the analityc of the sublime. California: Meridian, 1994.
Mardones, José María. La vida del símbolo. Santander: Sal Terrae, 2003.
________. Síntomas de un retorno. Santander: Sal Terrae, 1999.
Marett, Robert. The threshold of religion. London: Methuen, 1909.