Dimensions

PlumX

How to Cite
Murgueitio, M. (2015). Investigative and academic joint of undergraduate and postgraduate. An experience in Accountancy. Revista Gestión & Desarrollo, 10(1), 119–127. https://doi.org/10.21500/01235834.623
License terms

La Revista Gestión & Desarrollo proporciona acceso abierto e inmediato a su contenido, basada en el principio de ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones para ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento.

Excepto que se establezca de otra forma, el contenido de esta revista cuenta con una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) que puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

  • Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

The concern to articulate two substantive functions of the university from one of its programs begins with the curriculum proposal restructuring of the Specialization in Strategic Cost Management, in 2008, with the support of the Research Coordination of Faculty of Economic and Business Sciences, to think the curriculum with formative research. The article starts by counting the origin of specialization, then goes through the concept of the proposal articulation through formative research and eventually manifests how the experience and results were lived to date.

Keywords:

References

– Documento maestro del programa de la Especialización Estratégica de Costos. Universidad San Buenaventura Cali. 2008.
– Documento guía del proyecto de intervención. Universidad de San Buenaventura Cali, 2013.
– VÉLEZ, C. (2007). Seminario internacional: pertinencia de la educación: la educación para la competitividad. Tema 1: La Educación como base para la competitividad.
– TOBÓN, S. (2010). Formación integral y competencias. Pensamiento complejo, currículo, didáctica y evaluación. Bogotá: Ecoe Ediciones.
– Corpoeducación. (2003). Competencias laborales: base para mejorar la empleabilidad de las personas. Documento elaborado en el marco del convenio con el Ministerio de Educación Nacional para la definición de lineamientos de política para la educación media 2003-2006. Tomado de http://www.oei.es/etp/competencias_laborales_base_mejora_empleabilidad_personas.pdf
– GÓMEZ, M.; ALZATE, M. y ARBELÁEZ, M. (2011). Enseñar en la universidad: saberes, prácticas y textualidad. Bogotá: Ecoe Ediciones.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by