Dimensions

PlumX

Cómo citar
Puerta, L. (2015). Relationship between cognitive processes and academic performance in high school students. Psychologia, 9(2), 85–100. https://doi.org/10.21500/19002386.1816
Términos de licencia

Esta revista proporciona un acceso abierto inmediato a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento.

Por tanto se acoge a la Licencia Creative Commons 4.0 Atribuciones Reconocimiento – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa): No se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Resumen

The purpose of this investigation was to determine the relationship between the cognitive processes and the academic performance by a non-experimental correlational study with a cross-sectional design. Participants were 60 students between 14 and 17 years old, who were randomly selected from high school tenth grade without a history of personality disorder or intellectual disability. Academic performance was evaluated from the school average reported by educational documents. Cognitive processes measured were: focused and sustained attention, cognitive flexibility and inhibitory control, delayed visual memory, auditory verbal learning and delayed auditory verbal memory, visualconstructive praxis, naming function of language and verbal fluency. A neuropsychological battery was used for that purpose. According to the Rho Spearman, the results indicated that there is a statistically significant relationship between the two following cognitive processes and academic performance: sustained attention (p=0.01) and the naming function of language (p=0.05).

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Citado por

Datos de la Publicación

Métrica
Éste artículo
Otros artículos
Pares Evaluadores 
0
2.4

Perfiles de revisores  N/D

Declaraciones del autor

Declaraciones del autor
Éste artículo
Otros artículos
Datos de Investigación 
No
16%
Financiación externa 
N/D
32%
Conflicto de Intereses 
N/D
11%
Métrica
Para esta revista
Otras Revistas
Tasa de aceptación 
35%
33%
Tiempo publicación (días) 
112
145
Editor y consejo editorial:
Perfiles
Editora: 
Universidad San Buenaventura - USB (Colombia)