Dimensions

PlumX

How to Cite
Patiño Morales, W. A. (2015). Francis assisi’s proposal as a life alternative to the crisis of today’s sense. Ágora USB, 15(2), 559–571. https://doi.org/10.21500/16578031.1630
License terms

The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)

Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)

Abstract

This paper develops elements of reflection on the constituent components of the Franciscan identity, from the place where educational speeches are exercised, as a proposal for the training of trainers from the appropriation of values and Franciscan principles as a proposal of life, in the midst of a world immersed in a profound crisis of sense

Keywords:

References

Acevedo, C. (1987). La Formación y Capacitación del docente en Colombia. Memorias Ministerio de Educación Nacional. Bogotá: ICFES, Subdirección académica- Departamento Nacional de Planeación Nacional.

Asis, S. (2000). Escritos y Biografías Documentos de la Época. Madrid: Biblioteca de Autores Cristianos BAC.

Batista J, E., & Garcia O, N. (2011). Formación Pedagógica de Maestros Colombianos. Revista Educación y Pedagogía, 69-96.

Benitez Arias, L. (2007). Ecología y pensamiento franciscano”. Franciscanum: revista de las ciencias del espíritu, 49(145), 121-138.

Cardona, C., Muñoz Gaviria, D., Alvarez Torres, J., & Velasquez Moreno, J. (2006). La Paideia Franciscana: una mirada a la expansión humana. Medellín: Universidad de San Buenaventura seccional Medellín.

Carvhalo, J. (2009). Introducción. En Universidad de San Buenaventura, Memorias De Los Congresos Internacionales De Educadores Franciscanos Universidad de San Buenaventura. Bogotá: Editorial Bonaventuriana.

Insuasty Rodriguez, A. (30 de Diciembre de 2013). Ante la actual crisis de sentido, es necesario “rescatar al sujeto”. El Agora USB, 13(2), 285-290.

Lugo, H. (2009). “Promover el humanismo: misión del educador franciscano”. En Universidad de San Buenaventura, Memorias De Los Congresos Internacionales De Educadores Franciscanos Universidad de San Buenaventura. Bogotá: Editorial Bonaventuriana.

Maldonado, F. (1963). La Pedagogía de San Francisco de Asís. Barcelona: Roma.

Merino, J. (1982). Humanismo Franciscano: Franciscanismo y mundo actual. Madrid:Cristiandad.

Merino, J. A. (2012). Humanismo franciscano. El Agora USB.

Moore, M. (2009). “Actualidad del pensamiento Franciscano en el contexto de la Posmodernidad”. En Universidad de San Buenaventura, Memorias De Los Congresos Internacionales De Educadores Franciscanos Universidad de San Buenaventura. Bogotá:Editorial Bonaventuriana.

Morales , A., & Insuasty Rodriguez, A. (2011). Fraternidad para la vida digna de los pueblos. El Agora USB, 11(2), 435-454.

Orden de Frailes Menores. (2009). Id y Enseñad. Directrices generales para la educaciónfranciscana. Barcelona: Roma.

Ratzinger, J. (2004). La Teología de la Historia de San Buenaventura. Madrid: Ediciones Encuentro S.A.

Universidad de San Buenaventura Colombia. (2007). Proyecto Educativo Bonaventuriano PEB. Bogotá: Editorial Bonaventuriana.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by