Dimensions

PlumX

How to Cite
Zambrano Cruz, K. J. (2018). Fortalecimiento de las matemáticas a través de las STEAM en la Tecnoacademia de Neiva. Revista Ciencias Humanas, 14(1), 39–52. https://doi.org/10.21500/01235826.3796
License terms

The Revista Ciencias Humanas provides open and immediate access to its content, based on the principle of offering the public free access to research to aid in the greater global exchange of knowledge.

Except as otherwise stated, the content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license available at http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.

  • Attribution. You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes have been made. You may do so in any reasonable manner, but not in a way that suggests that the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial. You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No Additional Restrictions. You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

En el presente proyecto se desarrolló un proceso pedagógico sobre el aprendizaje de las matemáticas acorde con los entornos de enseñanza, con base en el grado de aparente dificultad que exhiben los educandos de la región sobre el aprendizaje de esta disciplina. Por tal motivo, nace un modelo basado en el aprendizaje constructivista que atiende y fortalece las necesidades de los aprendices dado el acompañamiento que involucra el docente sobre el conocimiento matemático. De igual forma, ante los nuevos retos que presenta la educación del siglo XXI, se busca generar aprendizaje aplicando la metodología STEAM (sigla en inglés que corresponde a Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics), haciendo de ellas el mecanismo apropiado para solucionar problemáticas y potenciar las habilidades de los aprendices de la Tecnoacademia. Se hace la prueba de rangos de Wilcoxon para corroborar si existen diferencias significativas en el aprendizaje de las matemáticas aplicando la metodología STEAM.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by