Dimensions

PlumX

How to Cite
Burbano Vallejo, E. L. (2015). The third part of logistics: door to door service in the fast food industry in Cali. Revista Gestión & Desarrollo, 9(1), 79–96. https://doi.org/10.21500/01235834.634
License terms

La Revista Gestión & Desarrollo proporciona acceso abierto e inmediato a su contenido, basada en el principio de ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones para ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento.

Excepto que se establezca de otra forma, el contenido de esta revista cuenta con una licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) que puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

  • Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

Customer service is considered a strategy that generates competitive business advantage over its competitors. In the present study the effects of good or bad physical distribution in the case of door to door service were analyzed and how it positively or negatively affects the corporate image of organizations. The results evidence the important role of logistics as an extension of customer service and important factor in the end-user loyalty.

Keywords:

References

– AGUIRRE. A. (1989). Fundamentos de economía y administración de empresas. Madrid: Pirámide
– ALFARO, F. (2004).Temas clave en marketing relacional Madrid: McGraw Hill.
– BALLOU, R. (1991). Logística empresarial, control y planificación. Madrid: Editorial Díaz de Santos.
– BASTOS, A. (2007). Distribución logística y comercial. Barcelona: Ideas Propias.
– CZEPIEL, J. y ROSENBERG, L. (1977). “Consumer satisfaction: concept and measurement”. In: Journal of the Academy of Marketing Science, V. 5, pp. 403-411.
– CHRISTOPHER, M. (2008). Logística: aspectos estratégicos. Bogotá: Limusa.
– DANE. (2009). Documento de fuentes estadísticas del municipio de Santiago de Cali.
BURBANO, E.; MORALES, R. (2010). “Incidencia de la logística en el marketing”. En: Revista Guillermo de Ockham. V. 8.
– DIAZ, E. (2003). "Marketing y competitividad, ¿relación o contradicción?" En: Economía y desarrollo. No. 4.
– DÍEZ DE CASTRO, E. (1997). Distribución comercial. Madrid: Mc Graw Hill.
– DOMBERGER, S. (1998). The Contracting Organization.A Strategic Guide to Outssourcing, Oxford University Press.
– GÓMEZ, M.; ACEVEDO, J. (1998). Logística del aprovisionamiento. Bogotá: Colección logística.
– JURAN J. (1994). Manual de control de la calidad. Barcelona: Reverte.
– KLEIN, N. (1999). No logo: el poder de las marcas. Barcelona: Paidós.
– KOTABE, M. (2001). Administración de la mercadotecnia. México: Thompson Learning.
– KOTLER, P.; KELLER, K. (2006). Dirección de marketing México: Pearson Prentice Hall.
– KRUGMAN, P. (1994). Geografía y comercio. Madrid: Bosch Editores.
– LAMB J.; HAIR, J. y McDANIEL, C. (2002). Marketing. Prentice Hall.
– LAMBERT, D. (1989) “Supply Chain Metrics” In: The International Journal of Logistics Management, 12 (1).
– LONG, D. (2006). Logística internacional. México: Noriega Editores.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>