Dimensions

PlumX

How to Cite
Pineda Villany, L. M., Uribe, L., & Díaz, E. (2007). ¿Cómo se entiende formar para la investigación en contextos de educación media y de educación superior?. Revista Guillermo De Ockham, 5(2). https://doi.org/10.21500/22563202.504
License terms

The Revista Guillermo de Ockham provides an immediate and open access to its content, based on the principle of offering the public a free access to investigations to provide a global interchange of knowledge.
Unless otherwise established, the contents of this journal has a license with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

  • Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives: If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

En su contenido, el artículo busca una aproximación conceptual y  discursiva en relación con lo que es y significa formar para la investigación, las concepciones y estrategias de formación para la investigación y las capacidades y habilidades que potencia. Para el logro de lo propuesto, los autores se han apoyado en las discusiones que alrededor del tema se han llevado a cabo dentro de las reuniones de la línea de investigación “Currículo” y en los desarrollos parciales del proyecto de investigación  “Articulación curricular de la formación investigativa entre los niveles de
educación media y superior en instituciones de la ciudad de Santiago de Cali”.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by