The Revista Guillermo de Ockham provides an immediate and open access to its content, based on the principle of offering the public a free access to investigations to provide a global interchange of knowledge.
Unless otherwise established, the contents of this journal has a license with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
- Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
- NoDerivatives: If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
- No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Abstract
Second Life es quizás hoy en día el más popular ambiente 3D simulado en línea, gracias a las posibilidades de interacción entre simulaciones y videojuegos y a la creación de redes sociales de colaboración donde se comparte cualquier tipo de conocimiento. Este artículo introduce la plataforma virtual Second Life y su potencial como herramienta educacional, investigativa y de publicación abierta en las ciencias, con énfasis en química. Se describen algunas herramientas emergentes del uso de Second Life en la enseñanza de química, además del creciente interés y participación de organizaciones, empresas y científicos en el área de química, lo que ofrecen en SL y como ubicarlos en este mundo virtual.