Dimensions

PlumX

How to Cite
Arroyave Giraldo, D. I., Moreno López, V., & Sánchez Sánchez, L. F. (2016). perceptions declared by the students and teachers on the experiences of the mission and vision of the usb-medellin experiences. Ágora USB, 16(1), 317–333. https://doi.org/10.21500/16578031.2179
License terms

The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)

Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)

Abstract

The following text presents the results on the study, around perceptions declared by the students and professors about the ways of life and experiences of the mission and vision of Saint Bonaventure University, Medellin branch, Colombia. It used a mixed methodology. The sample was random, stratified. The technique used was the survey, which was structured with 20 items, distributed into three categories of analysis (Mission, Vision, and Dimensions of the Franciscan pedagogy).

Keywords:

References

Arroyave Giraldo, D. I., & Carrión Suárez, S. E. (2013). Primera Jornada de trabajo. Propuesta de lineamientos curriculares. Universidad de San Buenaventura Medellín, Medellín.
Arroyave Giraldo, D. I., Cardona Ramírez, C. M., Sánchez Sánchez, L. F., Moreno López, V., Carrión Suárez, S. E., & Cuervo , J. E. (2015). Vivencias/experiencias de estudiantes y profesores sobre la misión y visión de Universidad de San Buenaventura-Medellín. Medellín.
Borg, M. G. (1998). Secondary school teachers “perceptions of pupils” undesirable behaviours. British Journal of Educational Psychology(68), 67-79.
Cardona, C., Muñoz, D., & Velasquez, J. (2007). La Paideia Franciscana: una mirada a la expansión humana. Medellín: Universidad de San Buenaventura seccional Medellín.
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista. (2003). Metodología de la investigación (3 ed.). México DF: McGraw-Hill.
Hungler, B., & Polit, D. (2000). Investigación científica en Ciencias de la Salud (5 ed.). México DF: McGraw-Hill.
Insuasty Rodriguez, A. (2013). Ante la actual crisis de sentido, es necesario “rescatar al sujeto”. El Agora USB, 13(2), 8-12.
Morales , A., & Insuasty Rodriguez, A. (2011). Fraternidad para la vida digna de los Pueblos. El Agora USB, 11(2), 435-454.
Orden Franciscana Menor - Curia generale dei Frati Minori. (2009). Id y Enseñad. Directrices generales para la Educación Franciscana. Roma, Italia.
Pérez, J. A. (1989). Percepción y Categorización del contexto social. En Y. Seoane, & A. Rodríguez, Creencias, Actitudes y Valores. Madrid: Alhambra Longmaxn.
PERCEPCIONES DECLARADAS POR LOS ESTUDIANTES Y PROFESORES SOBRE LAS VIVENCIAS/EXPERIENCIAS DE LA MISIÓN Y VISIÓN DE LA USB-MEDELLÍN.
333AGO.USB Medellín-Colombia V. 15 No 2 PP. 325- 585 Julio - Diciembre 2015 ISSN: 1657-8031
Perry, M. A. (2013). La educación franciscana como un agente de cambio. Cuarta Reunión de los Centros Franciscanos de Educación Superior en América y España. Bogotá.
Universidad de San Buenaventura. (2007). PEB Proyecto educativo Bonaventuriano. Bogotá: Universidad de San Buenaventura.
Universidad de San Buenaventura Medellín. (2012). Plan Institucional 2013-2017. Medellín.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.