Dimensions

PlumX

How to Cite
Chaparro Cardozo, S. Y. (2018). Social representations of the film in the school. Ágora USB, 18(1), 164–172. https://doi.org/10.21500/16578031.3448
License terms

The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)

Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)

Abstract

To understand the place of the film image in contemporary societies and its relationship with the development of thought that occurs in the context, in the construction of knowledge, which represent actions that are built in childhood and in this way, to be able to come to an understanding of the thinking on the construction of discourses in everyday life, today are key inputs in boy’s and girl’s training processes.

Keywords:

References

Araya, U. S. (2002). Representaciones sociales: ejes teóricos para su discusión. Costa Rica: ADISI.

Educación, E. d. (2000). Archivo fílmico-pedagógico: problemas actuales de la educación desde el cine. Argentina: gobBsAs.

Larrosa, J. (2000). Pedagogía profana: estudios sobre, lenguaje, subjetividad, formación. Argentina: edu/casa.

Larrosa, J. (2006). Niños atravesano el paisaje. Notas sobre cine e infancia. En I. &. Dussel, Educar la mirada: políticas y pedagogías de la imagen (págs. 113-134). Argentina : Manatial.

Lopez, A. G. (2012). Pensamiento crítico en el aula. Docencia e investigación, 41-60.

Meirieu, Philipe. (2003). Frankestein Educador . Barcelona : 1998.

Pereira, D. C. (2010). El cine como ámbito de la educación: la educación "por" y "para" el cine. En D. C. PERIRA, El cine como ámbito de la educación: la educación "por" y "para" el cine (págs. 238-262). Coruña: Netbiblo.

Sanchez, P. B. (2008). Pensamiento crítico, el dialogo y el entendimiento en Freire y Lipman. Revista de artes y Humanidades , 98-107.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by