Dimensions

PlumX

How to Cite
García Valencia, J. A. (2010). Teoría arquitectónica del siglo XX Pensamiento y representación gráfica en los congresos internacionales de arquitectura (Ciam) 1928-1956. Revista Ciencias Humanas, 8, 113–130. https://doi.org/10.21500/01235826.1787
License terms

The Revista Ciencias Humanas provides open and immediate access to its content, based on the principle of offering the public free access to research to aid in the greater global exchange of knowledge.

Except as otherwise stated, the content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license available at http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.

  • Attribution. You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes have been made. You may do so in any reasonable manner, but not in a way that suggests that the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial. You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No Additional Restrictions. You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Abstract

Los congresos internacionales de arquitectura (Ciam), significaron desde 1928 a 1956, la puesta en escena del pensamiento de distintos arquitectos y urbanistas para resolver las problemáticas de la ciudad y del ser humano como ente habitante del espacio urbano arquitectónico. Este ensayo establece la relación existente entre las tesis de pensamiento formuladas y testimoniadas en los Ciam y la representación gráfica arquitectónica, donde podemos encontrar y evidenciar el pensamiento acerca de la arquitectura y el urbanismo que se trazaron los Ciam para dar solución a las problemáticas planteadas por la nueva urbe. La figura del arquitecto Le Corbusier merece especial atención por su condición artística como dibujante y porque nos ofrece el concepto de que el dibujo en arquitectura no es un fin en sí mismo sino un medio de descripción, exploración y estudio de las problemáticas arquitectónicas y urbanísticas

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by