Dimensions

PlumX

How to Cite
Sarmiento Sequeda, F., & Vargas González, I. D. (2020). FLE Potentialisation des plateformes virtuelles: un défi dans l’enseignement de l’écriture en FLE. Revista Internacional De Cooperación Y Desarrollo, 7(1), 156–165. https://doi.org/10.21500/23825014.4691
License terms

INTERNATIONAL JOURNAL OF COOPERATION AND DEVELOPMENT

 Assignment of Rights

 

Authorization for reproduction, publication, communication and distribution of a literary, artistic or scientific

Work.

I , ____________________________________________, author of the book and / or article , of legal age , resident of the city of _________________ , identified with citizenship / passport n° ______________________ issued on _______________________, in exercise of his physical and mental faculties , part henceforth be called the AUTHOR , supports the following authorization to the reproduction, publication, communication and distribution of a work, perform the following terms:

 1.     Regardless of current legal regulations due to the linking of the parties to this contract, and any kind of legal presumption , the parties agree that the AUTHOR authorize ( name of the publisher ) to reproduce , publish , communicate and distribute the material referred to in the International Journal of Cooperation and Development of the University of San Buenaventura.

 2.     Such authorization lies in particular on the copyright of the work, by any means known or unknown, publication of the work, distribution of the work , either directly or through third parties for purely educational purposes.

 3.     AUTHOR agrees to report and declare the existence of this authorization and to preserve the right of the International Journal of Cooperation and Development of the first publication of the work.

 4.     AUTHOR declares that the article is original and that it is his sole creation, no impediment of any kind exist for the authorization he is doing, besides being responsible for any action claim, plagiarism or other type of claim that might arise about .

 5.     Such permission is free of charge.

 6.     Moral copyright in the article are solely the AUTHOR and the University of San Buenaventura expressly agrees to recognize and respect them rigorously.

 

The Author and / or AUTHORS

 SIGNATURE

Abstract

Escribir en clase de FLE trae muchos desafíos, como la motivación del estudiante para escribir, la capacidad creativa y el dominio del idioma extranjero. Conscientes de esto, propusimos una investigación - acción desde el nivel A2 del MCERL con el objetivo de profundizar en la investigación en torno a la producción escrita a través del uso plataformas virtuales en un programa de licenciatura. Para ello, gracias a la implementación de un taller de escritura creativa, los investigadores proponen algunas vías metodológicas que incluyen actividades de análisis, de descripción y de creación para el tratamiento de la escritura en la clase FLE, reflexionando siempre sobre la integración de plataformas virtuales en la clase de idioma extranjero.

References

Arnaud. M. (2014). Apprendre par les réseaux sociaux, qu’est-ce qui change ? Études de communication [En ligne], 38 | 2012, mis en ligne le 30 juin 2014, consulté le 09 octobre 2019. DOI: 10.4000/edc.3402, http://journals.openedition.org/edc/3402
Boukhannouche, L. (n.d.). Un réseau social: qu’est-ce que c’est? [En ligne] consulté le 09 octobre 2019. http://franc-parler.fipf.org/2017/01/11/limpact-des-reseaux-sociaux-dans-lenseignementapprentissage-des-langues/
Barrat, A. (2013). La notion de réseau complexe: du réseau comme abstraction et outil à la masse de données des réseaux sociaux en ligne. Communication et organisation, (43), 15-24.
Boulfekhar, D. (2016). La conception de l’erreur chez l’étudiant et son impact dans son processus d’apprentissage. Synergies Algérie, (23), 273-285.
Conseil De L’europe. (2001). Cadre Européen Commun de Réréfences pour les Langues. CECR. Éditions Didier.
Celaya, J. (2008). La Empresa en la WEB 2.0. Editorial Grupo Planeta.
Díaz Becerro, S. (2008). Plataformas educativas, un entorno para profesores y alumnos. Revista digital para profesionales de la enseñanza. Núm. 2 mayo 2009. Sevilla, España. ISSN 1989-4023.
Hamez, M. P. (2014). Pratiques d’écriture-Apprendre à rédiger en langue étrangère de Marie-Odile Hidden. Langues modernes, (2), 80-83.
Herrera, H. H. (2012). Las redes sociales: una nueva herramienta de difusión. Revista reflexiones, 91(2),121-128.
Hsiao, Du-Lu. (2011). Estudio del proceso para la integración de las TIC en el currículo de ELE en la Universidad de Tamkang (Taiwán) [Trabajo de fin de Máster, Universidad de Barcelona]. https://marcoele.com/descargas/13/hsiao-tic_en_taiwan.pdf
Quintana, A. y Montgomery, W. (2006). Metodología de Investigación Científica Cualitativa (Eds.)
White, E. y Luppi, S. (2010). La producción escrita en Lengua Extranjera Ministerio de la Educación. Gobierno de la ciudad de Buenos Aires.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by