Dimensions

PlumX

Como Citar
Sánchez Cifuentes, G. M. (2021). Las ciencias humanas y sociales y la universidad en la era planetaria. A propósito de la creación de la nueva Facultad de Ciencias Humanas y Sociales. Revista Guillermo De Ockham, 18(1), 3–5. https://doi.org/10.21500/22563202.4800 (Original work published 27 de Junho de 2020)
##articleSummary.license## ##ver##

The Revista Guillermo de Ockham provides an immediate and open access to its content, based on the principle of offering the public a free access to investigations to provide a global interchange of knowledge.
Unless otherwise established, the contents of this journal has a license with Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

  • Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
  • NoDerivatives: If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
  • No additional restrictions: You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

Referências

Dussel, E. (1988). La ética de la liberación en la edad de la globalización y la exclusión. Madrid: Trotta.
Gibran, K. (16 de 06 de 2020). El profeta. Obtenido de Biblioteca Virtual Universal.: https://www.biblioteca.org.ar/libros/11402.pdf
Habermas, J. (1973). Conocimiento e interés. Ideas y Valores, 61-76.
Mignolo, W. (2007). El pensamiento decolonial: desprendimiento y apertura. Un manifiesto. En S. CASTRO-GÓMEZ, & R. GROSFOGUEL, El giro decolonial. Reflexiones para una diversidad epistémica más allá del capitalismo global (págs. 25-46). Bogotá: Siglo del hombre editores.
Morin, E. (1984). Ciencia con conciencia. Barcelona: Antropos.
Morin, E. (1999). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Paris: UNESCO.
Santos, B. (2006). Conocer desde el Sur. Para una cultura política emancipatoria. Lima: Fondo editorial de la Facultad de Ciencias Sociales.
Vessuri, H. (2001). Introducción: La ciencia y sus culturas. Revista internacional de Ciencias Sociales, 179-185.
Walsh, K. (2010). Estudios (inter)culturales en clave decolonial. Tabula Rasa, 209-227.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Convocação