The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)
Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)
Abstract
It is necessary to train school managers and teachers volunteers, who can implement
pedagogical strategies, which improve the teaching-learning process, in which its main factor is the rescue of the cultural identity and the sense of belonging in Latin America. Thus, a study, which generates inputs for teacher training in cognitive and pedagogical skills for the cultural education, the consultancy on the design of teaching activities for the development of such a teaching, for the immigrant population of the State of Massachusetts - United States, is introduced.
References
Alfonso, I., & González, T. (1991). Proceso de enseñanza-aprendizaje: Algunas características y particularidades. Madrid: Visor.
Avila, A. R. (1992). Cómo Aprende y Cómo Enseña el Docente. Seminario (Ponencia por Colombia). Chile.
Bourdieu, P. (1980). L’identité et la représentation. Actes de la recherche en sciences sociales, 35(1), 63 72.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw.
De Miguel Díaz, F. M. (1989). Modelos de investigación sobre organizaciones educativas. Revista de investigación educativa, RIE, 7(13), 21-56.
Merino, J. F. (1997). Animación sociocultural en la educación social. Exigencias formativas para el educador social. Revista Complutense de Educación, 8(1).
Páez, D., & González, J. L. (2000). Culture and social psychology. Psicothema, 6-15. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=72796002
Vargas, M. D. (2011). Ciudadanía e inmigración: La nueva frontera entre la pertenencia y la exclusión. LiminaR. Estudios Sociales y Humanísticos, 48-56. Obtenido de http://
www.redalyc.org/articulo.oa?id=74522310005