Dimensions

PlumX

How to Cite
Coronado Bohórquez, A. E., Moreno López, N. M., & Torres Gómez, A. C. (2016). A Strategy for the recognition of the cultural identity and the sense of belonging of Latin American immigrants. Ágora USB, 16(2), 383–392. https://doi.org/10.21500/16578031.2449
License terms

The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)

Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)

Abstract

It is necessary to train school managers and teachers volunteers, who can implement
pedagogical strategies, which improve the teaching-learning process, in which its main factor is the rescue of the cultural identity and the sense of belonging in Latin America. Thus, a study, which generates inputs for teacher training in cognitive and pedagogical skills for the cultural education, the consultancy on the design of teaching activities for the development of such a teaching, for the immigrant population of the State of Massachusetts - United States, is introduced.

References

Aguilera, S., & Rodríguez, M. (2009). La educación de los hijos de inmigrantes mexicanos en Estados Unidos Mexico DF. México.

Alfonso, I., & González, T. (1991). Proceso de enseñanza-aprendizaje: Algunas características y particularidades. Madrid: Visor.

Avila, A. R. (1992). Cómo Aprende y Cómo Enseña el Docente. Seminario (Ponencia por Colombia). Chile.

Bourdieu, P. (1980). L’identité et la représentation. Actes de la recherche en sciences sociales, 35(1), 63 72.

Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw.

De Miguel Díaz, F. M. (1989). Modelos de investigación sobre organizaciones educativas. Revista de investigación educativa, RIE, 7(13), 21-56.

Merino, J. F. (1997). Animación sociocultural en la educación social. Exigencias formativas para el educador social. Revista Complutense de Educación, 8(1).

Páez, D., & González, J. L. (2000). Culture and social psychology. Psicothema, 6-15. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=72796002

Vargas, M. D. (2011). Ciudadanía e inmigración: La nueva frontera entre la pertenencia y la exclusión. LiminaR. Estudios Sociales y Humanísticos, 48-56. Obtenido de http://
www.redalyc.org/articulo.oa?id=74522310005

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by