View/Download
How to Cite
Londoño Vélez, A. F. (2017). The Trust / Mistrust Tension between the Academy and the Management at University. Ágora USB, 17(1), 281–287. https://doi.org/10.21500/16578031.2825
More Citation Formats
License terms
▼
The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)
Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)
Abstract
The appearance of a teleonomic scenario as an answer to the relation between university academics and staff, which is brought about by a trust-mistrust tension, which currently, as a polarized dyad, is not explored as a dialogical opportunity, but as an obstacle of univocal interests, would have an effect on the relation between university and society, inasmuch as it would allow, recognizing other tensions, as well, to forge an identity in favor of the possibilities in which university academics and staff are part through objectives and purposes.
Keywords:
References
Beck, U. (2000). Retorno a la teoría de la sociedad del riesgo. Boletín de la A.G.E.(30), 9-20. Obtenido de http://www.age-geografia.es/ojs/index.php/bage/article/view/383
Cornu, L. (1999). a confianza en las relaciones pedagógicas Construyendo un saber sobre el interior de la escuela. Buenos Aires: Ediciones Novedades Educativas.
Escavar, L. (1980). Efectos de la estructura social y la alienación sobre las actitudes interpersonales de los campesinos. Revista Latinoamericana de Psicología, 12(1), 37-49. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=80512104
Gómez Marín, R., & Jiménez, J. A. (2013). De los principios del pensamiento complejo. Revista Big Bang Faustiniano, 2(1), 3-5. Obtenido de http://web.unjfsc.edu.pe/index.php/Bigbang/article/view/23/297
Hoyos Vásquez, G. (2013). El ethos de la universidad. Medellín: Fondo Editorial Universidad EAFIT.
Ibarra-Colado, E. (2008). Regulación social de la 'triple hélice' en América Latina: Diálogos en busca de un proyecto distinto. Revista mexicana de investigación educativa, 13(36), 319-327.
Obtenido de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-66662008000100016
Londoño, A. F. (2008). Contenido del discurso contemporáneo sobre la administración del talento humano docente de las instituciones universitarias privadas de la ciudad de Medellín. REVISTA Universidad EAFIT, 44(151), 10-23. Obtenido de
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-universidadeafit/
article/view/128/123
Meirieu, P. (1994). En la escuela hoy. Editorial Octaedro.
Mendoza, M. L. (13 de marzo de 2014). "El neoliberalismo tomó por asalto a las universidades": Noam Chomsky. Obtenido de www.elespectador.com: http://www.elespectador.com/noticias/educacion/el-neoliberalismo-tomo-asaltouniversidades-noam-chomsk-articulo-480438
Mollis, M. (2003). Las universidades en América Latina: ¿Reformadas o Alteradas? La cosmética del poder financiero. Buenos Aires: Clacso. Obtenido de http://biblioteca.clacso.edu.ar/clacso/gt/20101109010429/mollis.pdf
Yáñez Gallardo, R., Figueroa, L., & Cova Solar, F. (2006). Confianza y desconfianza: dos factores necesarios para el desarrollo de la confianza social. Universitas Psychologica, 5(1), 9-20. Obtenido de http://www.redalyc.org/pdf/647/64750102.pdf
Cornu, L. (1999). a confianza en las relaciones pedagógicas Construyendo un saber sobre el interior de la escuela. Buenos Aires: Ediciones Novedades Educativas.
Escavar, L. (1980). Efectos de la estructura social y la alienación sobre las actitudes interpersonales de los campesinos. Revista Latinoamericana de Psicología, 12(1), 37-49. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=80512104
Gómez Marín, R., & Jiménez, J. A. (2013). De los principios del pensamiento complejo. Revista Big Bang Faustiniano, 2(1), 3-5. Obtenido de http://web.unjfsc.edu.pe/index.php/Bigbang/article/view/23/297
Hoyos Vásquez, G. (2013). El ethos de la universidad. Medellín: Fondo Editorial Universidad EAFIT.
Ibarra-Colado, E. (2008). Regulación social de la 'triple hélice' en América Latina: Diálogos en busca de un proyecto distinto. Revista mexicana de investigación educativa, 13(36), 319-327.
Obtenido de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-66662008000100016
Londoño, A. F. (2008). Contenido del discurso contemporáneo sobre la administración del talento humano docente de las instituciones universitarias privadas de la ciudad de Medellín. REVISTA Universidad EAFIT, 44(151), 10-23. Obtenido de
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/revista-universidadeafit/
article/view/128/123
Meirieu, P. (1994). En la escuela hoy. Editorial Octaedro.
Mendoza, M. L. (13 de marzo de 2014). "El neoliberalismo tomó por asalto a las universidades": Noam Chomsky. Obtenido de www.elespectador.com: http://www.elespectador.com/noticias/educacion/el-neoliberalismo-tomo-asaltouniversidades-noam-chomsk-articulo-480438
Mollis, M. (2003). Las universidades en América Latina: ¿Reformadas o Alteradas? La cosmética del poder financiero. Buenos Aires: Clacso. Obtenido de http://biblioteca.clacso.edu.ar/clacso/gt/20101109010429/mollis.pdf
Yáñez Gallardo, R., Figueroa, L., & Cova Solar, F. (2006). Confianza y desconfianza: dos factores necesarios para el desarrollo de la confianza social. Universitas Psychologica, 5(1), 9-20. Obtenido de http://www.redalyc.org/pdf/647/64750102.pdf
Downloads
Download data is not yet available.