The Revista Ciencias Humanas provides open and immediate access to its content, based on the principle of offering the public free access to research to aid in the greater global exchange of knowledge.
Except as otherwise stated, the content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license available at http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.
- Attribution. You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes have been made. You may do so in any reasonable manner, but not in a way that suggests that the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial. You may not use the material for commercial purposes.
- NoDerivatives. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
- No Additional Restrictions. You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Abstract
Este artículo de reflexión versa sobre la pregunta ¿Cómo debería ser la educación en América Latina? Poniendo en consideración el auge de las nuevas tecnologías en los escenarios de formación. Se discute sobre la importancia de generar un de dialogo en el que se establezcan acuerdos en los que quienes están recibiendo este tipo de educación sean escuchados y sean formados en pensamiento crítico, es decir, formar en una actividad particular siempre y cuando el estudiante sea consciente de su proceso y su contexto.