View/Download
How to Cite
Padilla Beltrán, J. E., Vera Maldonado, A., & Silva Carreño, W. H. (2013). The formation of the educational component of the faculty from a socio-critical approach. Ágora USB, 13(1), 367–402. https://doi.org/10.21500/16578031.96
More Citation Formats
License terms
▼
The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)
Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)
Abstract
this current research article seeks, from a socio-critical approach, to examine and to understand the context framing higher education in Colombia and the specific problems that structured its existence.
References
Apple, M. (1986). Ideologia y curriculo. Madrid: Ediciones AKAL.
Apple, M. (2000). Teoría Crítica y Educación. Buenos Aires: Niño y Davila Editores.
Bernstein, B. (1997). Ensayos de pedagogia critica. Madrid: Ed. Popular.
Corredor, M. (2003). Examen a la educación superior pública. Bogota: ICFES.
Giroux, H. (1997). Los profesores como intelectuales: Hacia una pedagogía crítica del aprendizaje. Madrid: Paidos.
Giroux, H. A. (2003). La inocencia robada, Juventud, multinacionales y política cultural. Madrid: Morata.
Giroux, H. A. (2003). Pedagogía y política de la esperanza. Buenos Aires: Amorrortu.
Giroux, H. A. (2006). La escuela y la lucha por la ciudadanía. Mexico D.F.: Siglo XXI.
Giroux, H. A. (2008). Teoría y Resistencia en Educación. Mexico D.F.: Siglo XXI.
Knight, P. (2000). El profesorado de educacion superior: formacion para la excelencia. Madrid: Narcea.
McLaren, P. (1997). Pedagogia critica y cultura depredadora. Barcelona: Paidos.
McLaren, P. (2003). La vida en las escuelas. Una introducción a la pedagogía crítica en los fundamentos de la educación. Mexico D.F.: Siglo XXI.
Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Bases de la investigación cualitativa, técnicas y procedimientos para desarrollar la teoría fundamentada. Bogota: Universidad de Antioquia.
Zemelman, H. (2005). Voluntad de conocer: el sujeto y su pensamiento en el paradigma critico. Barcelona: Antrhopos
Apple, M. (2000). Teoría Crítica y Educación. Buenos Aires: Niño y Davila Editores.
Bernstein, B. (1997). Ensayos de pedagogia critica. Madrid: Ed. Popular.
Corredor, M. (2003). Examen a la educación superior pública. Bogota: ICFES.
Giroux, H. (1997). Los profesores como intelectuales: Hacia una pedagogía crítica del aprendizaje. Madrid: Paidos.
Giroux, H. A. (2003). La inocencia robada, Juventud, multinacionales y política cultural. Madrid: Morata.
Giroux, H. A. (2003). Pedagogía y política de la esperanza. Buenos Aires: Amorrortu.
Giroux, H. A. (2006). La escuela y la lucha por la ciudadanía. Mexico D.F.: Siglo XXI.
Giroux, H. A. (2008). Teoría y Resistencia en Educación. Mexico D.F.: Siglo XXI.
Knight, P. (2000). El profesorado de educacion superior: formacion para la excelencia. Madrid: Narcea.
McLaren, P. (1997). Pedagogia critica y cultura depredadora. Barcelona: Paidos.
McLaren, P. (2003). La vida en las escuelas. Una introducción a la pedagogía crítica en los fundamentos de la educación. Mexico D.F.: Siglo XXI.
Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Bases de la investigación cualitativa, técnicas y procedimientos para desarrollar la teoría fundamentada. Bogota: Universidad de Antioquia.
Zemelman, H. (2005). Voluntad de conocer: el sujeto y su pensamiento en el paradigma critico. Barcelona: Antrhopos
Downloads
Download data is not yet available.