This journal provides immediately free access to its contents under the principle that make available the research results for free to the public, helps for a greater global exchange of knowledge.
Therefore, the journal invokes the Creative Commons 4.0
License attributions: Recognition – Non-commertial - Share equal. Commercial use and distribution of original or derivative works are not permitted and must be done with a equal license as the one that regulate the original work.
Abstract
References
[2] I. Sánchez Soto, M. A. Moreira, and C. Caballero Sahelices, “Implementación De Una Propuesta De Aprendizaje Significativo De La Cinemática a Través De La Resolución De Problemas Implementation of a Proposal for Meaningful Learning of Kinematics Through Problem Solving,” Ingeniare. Rev. Chil. Ing., vol. 17, no. 1, pp. 27–41, 2009.
[3] D. R. T. C. Arias Sánchez, “Diseño de herramientas lúdicas para el apoyo de enseñanza-aprendizaje en los cursos de gestión de operaciones I y II, lean Manufacturing y administración de la producción y servicio de la UAO,” Universidad autonoma de occidente, 2014.
[4] F. G. Lillo Zuñiga, “Aprendizaje Colaborativo en la Formación universitaria de pregrado,” Rev. Psicol., vol. 2, no. 4, pp. 109–142, 2013.
[5] C. M. Zuluaga Ramírez, M. del P. Gómez Suta, and P. Gómez-Suta, “Metodología lúdica para la enseñanza de la programación dinámica determinista en un contexto universitario,” Entramado, vol. 12, no. 1, pp. 236–249, 2016.
[6] J. M. O. TRUJILLO, “Propuesta ludica, como estrategia metodologica para la construccion de cartas de control de calidad en el aula de clase.,” Universidad tecnologica de pereira, 2014.
[7] J. Cabrero, “La sociedad de la información y el conocimiento, trasformaciones tecnológicas y sus reperciosiones en la educación,” Soc. la Inf. y Educ., vol. 4, pp. 62–89, 2014.
[8] J. Gil, F. Solano, L. M. Tobaja, and P. Monfort, “Propuesta de una herramienta didáctica basada en la V de Gowin para la resolución de problemas de física,” Rev. Bras. Ensino Física, vol. 35, no. 2, p. 2402, 2013.
[9] R. Borracci and E. Arribalzaga, “Estilos de aprendizaje de Kolb en estudiantes de medicina,” Med. (Buenos Aires), vol. 75, pp. 73–80, 2015.
[10] C. Mauricio and A. María, “GEIO automatizadas en la C elda Ingeniería y TEcnología,” Entramado, vol. 10, no. 1, pp. 340–352, 2014.
[11] E. Torres, P. Uribe, and F. Valenzuela, “El juego de la cerveza,” Univ. tecnológica Metrop., pp. 1–24, 2006.
[12] C. J. Mariluz Osorio Quinceno, “Utilización de la lúdica para la enseñanza del m.r.p. i,” no. 32, pp. 301–306, 2006.
[13] G. Kanawaty, Introduccion al estudio del trabajo (oit). Ginebra: Organización internacional del trabajo.
[14] T. N. Operativo, “Mejora de Métodos de Trabajo,” Servicio Nacional de Adiestramiento en Trabajo Industrial, 2016.
[15] P. C. Manyoma Velásquez, “Análisis multicriterio de la valoración del ritmo en el estudio de tiempos,” 4th Int. Conf. Ind. Eng. Ind. Manag., p. 9, 2010.
[16] M. Angel and G. Madurga, “Organización del trabajo,” Medellin, 2015.
[17] M. fernanda Lara and E. Rodriguez, “Medicion del trabajo para un estudio de tiempos,” Monterrey, 2014.
[18] D. D. E. C. D. E. L. Educació, “Medicion del ritmo basada en la sincronizaciòn mediante un programa informatico,” Universidad de Barcelona, 2013.
[19] R. Daniel and E. Gonzales, “Estudio Del Trabajo,” Bucaramanga, 2013.
[20] J. G. Pawelek, “El aprendizaje experiencial,” Universidad de Buenos Aires, 2013.
[21] E. San Martín and I. Sánchez Soto, “La uve de Gowin como instrumento de aprendizaje y evaluación de habilidades de indagación en la unidad de fuerza y movimiento,” Gowin`S Vee As a Tool Learn. Ski. Eval. Inq. Unit Force Motion, vol. XXXIII, no. 2, pp. 101–125, 2012.
[22] R. García Criollo, Estudio del Trabajo. 2015.