View/Download
How to Cite
Insuasty Rodríguez, A. (2018). To think by building other possible worlds. Ágora USB, 18(1), 13–16. https://doi.org/10.21500/16578031.3391
More Citation Formats
License terms
▼
The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)
Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)
Abstract
Before the current difficulties that exist to make the changes and transformations in our social reality and current political systems, there is more to imagine a better world possible and the fact of thinking about it, reflecting on it is already, to start the daily struggle and in the long term, to carry it out
References
Bauman, Z., & Dessal, G. (2004). El Retorno del Péndulo. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
Brouner, G. (2006). Actos de significado. Madrid: Alianza Editorial.
Castoriadis, C. (1997). El avance de la insignificancia. Buenos Aires: Eudeba.
Insuasty Rodriguez, A. (2013). Ante la actual crisis de sentido, es necesario “rescatar al sujeto". El Ágora USB, 13(2), 10-20. doi:http://dx.doi.org/10.21500/16578031.117
Insuasty Rodriguez, A. (12 de agosto de 2015). Contextos y transformaciones. Kavilando, 7(2), 113-115. Obtenido de http://kavilando.org/revista/index.php/kavilando/article/view/42
Lechner, N. (1991). Las Sombras del Mañana. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
Muñoz Gaviria, D. (2011). El compromiso social de las facultades de educación: reflexiones pedagógicas en torno a la educación y la crisis de la modernidad. El Agora USB, 11(1), 125-152. Obtenido de http://revistas.usb.edu.co/index.php/Agora/article/view/390/149
Muñoz Gaviria, D. A. (2013). Lectura de contexto: La educación popular como práctica libertaria. El Ágora USB, 13(1), 349-365. doi:http://dx.doi.org/10.21500/16578031.89
Oxfam. (2016). Una economía al servicio del 1%: Acabar con los privilegios y la concentración de poder para frenar la desigualdad extrema. Reino Unido: Oxfam Internacional. Obtenido de https://www.oxfam.org/sites/www.oxfam.org/files/file_attachments/bp210-economy-one-percent-tax-havens-180116-es_0.pdf
Salcedo, J. (2009). Pedagogía de la potencia y didáctica no parametral: entrevista con Estela Quintar. Revista Interamericana de Educación, 119-133. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=457545096006
Vega Cantor, R., & Novoa, F. M. (2016). Geopolitica del despojo. Bogotá: CEPA.
Villa Holguin, E., & Insuasty Rodriguez, A. (2014). Capital, sujeto y ciudad. Lecturas de la ciudad y la crisis humanista. El caso Medellín. El Agora USB, 87-96.
Zibechi, R. (17 de marzo de 2006). Contra y más allá del Capital. Prólogo de Raúl Zibechi. Obtenido de www.herramienta.com.ar: http://www.herramienta.com.ar/contra-y-mas-alla-del-capital-reflexiones-partir-del-debate-sobre-el-libro-cambiar-el-mundo-sin-toma
Zibechi, R. (2014). Liberar el mundo nuevo que late en el corazón de los movimientos. Kavilando, 6(1), 7-14. Obtenido de http://kavilando.org/revista/index.php/kavilando/article/view/71/58
Brouner, G. (2006). Actos de significado. Madrid: Alianza Editorial.
Castoriadis, C. (1997). El avance de la insignificancia. Buenos Aires: Eudeba.
Insuasty Rodriguez, A. (2013). Ante la actual crisis de sentido, es necesario “rescatar al sujeto". El Ágora USB, 13(2), 10-20. doi:http://dx.doi.org/10.21500/16578031.117
Insuasty Rodriguez, A. (12 de agosto de 2015). Contextos y transformaciones. Kavilando, 7(2), 113-115. Obtenido de http://kavilando.org/revista/index.php/kavilando/article/view/42
Lechner, N. (1991). Las Sombras del Mañana. Madrid: Fondo de Cultura Económica.
Muñoz Gaviria, D. (2011). El compromiso social de las facultades de educación: reflexiones pedagógicas en torno a la educación y la crisis de la modernidad. El Agora USB, 11(1), 125-152. Obtenido de http://revistas.usb.edu.co/index.php/Agora/article/view/390/149
Muñoz Gaviria, D. A. (2013). Lectura de contexto: La educación popular como práctica libertaria. El Ágora USB, 13(1), 349-365. doi:http://dx.doi.org/10.21500/16578031.89
Oxfam. (2016). Una economía al servicio del 1%: Acabar con los privilegios y la concentración de poder para frenar la desigualdad extrema. Reino Unido: Oxfam Internacional. Obtenido de https://www.oxfam.org/sites/www.oxfam.org/files/file_attachments/bp210-economy-one-percent-tax-havens-180116-es_0.pdf
Salcedo, J. (2009). Pedagogía de la potencia y didáctica no parametral: entrevista con Estela Quintar. Revista Interamericana de Educación, 119-133. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=457545096006
Vega Cantor, R., & Novoa, F. M. (2016). Geopolitica del despojo. Bogotá: CEPA.
Villa Holguin, E., & Insuasty Rodriguez, A. (2014). Capital, sujeto y ciudad. Lecturas de la ciudad y la crisis humanista. El caso Medellín. El Agora USB, 87-96.
Zibechi, R. (17 de marzo de 2006). Contra y más allá del Capital. Prólogo de Raúl Zibechi. Obtenido de www.herramienta.com.ar: http://www.herramienta.com.ar/contra-y-mas-alla-del-capital-reflexiones-partir-del-debate-sobre-el-libro-cambiar-el-mundo-sin-toma
Zibechi, R. (2014). Liberar el mundo nuevo que late en el corazón de los movimientos. Kavilando, 6(1), 7-14. Obtenido de http://kavilando.org/revista/index.php/kavilando/article/view/71/58
Downloads
Download data is not yet available.