Dimensions

PlumX

How to Cite
Insuasty Rodríguez, A. (2018). To think by building other possible worlds. Ágora USB, 18(1), 17–20. https://doi.org/10.21500/16578031.3441
License terms

The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)

Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)

Abstract

It is about a strategy whose core is the use of force to scale, in search of homogenizing social, political, economic values, and even spiritual models. So much so, that this use of violence or restructuring social pedagogy, which is based on terror, precedes it and follows it, a development planning, a rigorous prospective analysis of the “global” economy. Everything is calculated, projected, and measured, so that every action undertaken in order to homogenize society, as a whole, is linked in terms of times, dynamics, and results.

Keywords:

References

Bauman, Z., & Dessal, G. (2004). El Retorno del Péndulo. Madrid: Fondo de Cultura Económica.

Brouner, G. (2006). Actos de significado. Madrid: Alianza Editorial.

Castoriadis, C. (1997). El avance de la insignificancia. Buenos Aires: Eudeba.

Insuasty Rodriguez, A. (2013). Ante la actual crisis de sentido, es necesario “rescatar al sujeto". El Ágora USB, 13(2), 10-20. doi:http://dx.doi.org/10.21500/16578031.117

Insuasty Rodriguez, A. (12 de agosto de 2015). Contextos y transformaciones. Kavilando, 7(2), 113-115. Obtenido de http://kavilando.org/revista/index.php/kavilando/article/view/42

Lechner, N. (1991). Las Sombras del Mañana. Madrid: Fondo de Cultura Económica.

Muñoz Gaviria, D. (2011). El compromiso social de las facultades de educación: reflexiones pedagógicas en torno a la educación y la crisis de la modernidad. El Agora USB, 11(1), 125-152. Obtenido de http://revistas.usb.edu.co/index.php/Agora/article/view/390/149

Muñoz Gaviria, D. A. (2013). Lectura de contexto: La educación popular como práctica libertaria. El Ágora USB, 13(1), 349-365. doi:http://dx.doi.org/10.21500/16578031.89

Oxfam. (2016). Una economía al servicio del 1%: Acabar con los privilegios y la concentración de poder para frenar la desigualdad extrema. Reino Unido: Oxfam Internacional. Obtenido de https://www.oxfam.org/sites/www.oxfam.org/files/file_attachments/bp210-economy-one-percent-tax-havens-180116-es_0.pdf

Salcedo, J. (2009). Pedagogía de la potencia y didáctica no parametral: entrevista con Estela Quintar. Revista Interamericana de Educación, 119-133. Obtenido de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=457545096006

Vega Cantor, R., & Novoa, F. M. (2016). Geopolitica del despojo. Bogotá: CEPA.

Villa Holguin, E., & Insuasty Rodriguez, A. (2014). Capital, sujeto y ciudad. Lecturas de la ciudad y la crisis humanista. El caso Medellín. El Agora USB, 87-96.

Zibechi, R. (17 de marzo de 2006). Contra y más allá del Capital. Prólogo de Raúl Zibechi. Obtenido de www.herramienta.com.ar: http://www.herramienta.com.ar/contra-y-mas-alla-del-capital-reflexiones-partir-del-debate-sobre-el-libro-cambiar-el-mundo-sin-toma

Zibechi, R. (2014). Liberar el mundo nuevo que late en el corazón de los movimientos. Kavilando, 6(1), 7-14. Obtenido de http://kavilando.org/revista/index.php/kavilando/article/view/71/58

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >> 

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.