Dimensions

PlumX

How to Cite
Muñoz Gaviria, D. A. (2013). The reading of context: popular education as a libertarian practice. Ágora USB, 13(1), 349–365. https://doi.org/10.21500/16578031.89
License terms

The authors are also adhere to the creative commons license 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es)

Attribution - NonCommercial - SinDerivar 4.0 International (CC BY - NC - ND 4.0)

Abstract

this research article seeks to present the concept of popular education as a dynamic of pedagogical tradition and cultural movement, emphasizing its diverse, multidirectional, nondeductive character; that is to say, that there is not a foundational moment in which some general principles, conceptual or doctrinal foundations, were set out, from which subsequent political and pedagogical practices were generated and what there has been is a sort of popular educational field - where there are different perspectives of what is popular.

 

 

 

 

Keywords:

References

Carballo Villagra, P. (2008). Una experiencia de educación popular según premisas de la pedagogía crítica. Obtenido de CLACSO:
http://biblioteca.clacso.edu.ar/ar/libros/campus/freire/05Villarg.pdf.

Dussel, E. (2006). 20 tesis de politica. Mexico D.F: Siglo XXI.

Fals Borda, O. (1970). Ciencia propia y colonialismo intelectual. Mexico D.F: Nuestro Tiempo.

Freire, P. (1970). La educacion como practica de la libertad. Mexico D.F: Siglo Veintiuno Editores .

Fuentes , N. (2008). Proyeccion de la propuesta de Paulo Freire. Obtenido de CLACSO: http://biblioteca.clacso.edu.ar/ar/libros/campus/freire/30Fuent.pdf.

Garcia, N. (1982). Culturas populares en el capitalismo. Habana: Ediciones Casa de las Americas.

Lorenzo, Z. B. (2008). Educación popular, cultura e identidad desde la perspectiva de Paulo Freire. Obtenido de CLACSO: http://biblioteca.clacso.edu.ar/ar/libros/campus/freire/06Brito.pdf

Masi, A. (2008). El concepto de praxis en Paulo Freire. Obtenido de CLACSO: http://www.campusvirtuales.com.ar/campusvirtuales/comun/mensajes/206273/1/Concepto%20de%20Praxis%20en%20Freire.pdf

Masi, A. (2008). El concepto de praxis en Paulo Freire. Obtenido de CLACSO: http://www.campusvirtuales.com.ar/campusvirtuales/comun/mensajes/206273/1/Concepto%20de%20Praxis%20en%20Freire.pdf

Mclaren, P. (2009). El Che Guevara, Paulo Freire y la pedagogía de la revolución. Buenos Aires: Siglo Veintiuno Editores.

Mejia, M., & Awad, M. (2004). La educacion popular hoy.En tiempos de Globalizacion. Bogota: Ediciones Aurora.

Mendoza, C., & Nuñez, C. (2002). Educación popular y los formadores políticos. Obtenido de Incep: http://www.bantaba.ehu.es/formarse/ficheros/view/metodologia_de_la_eduacion_popular.pdf?revision_id=80144&package_id=80083.

Torres, A. (2011). La educacion popular.Trayectoria y actualidad. Caracas: Imprenta Universitari UBV.

Downloads

Download data is not yet available.

Cited by