Vol. 27 No. 62 (2013)

Presentation

Presentación

Londoño Orozco Ernesto

Article Visits 79 | PDF Visits 28

Editorial

Editorial

Posada Hernández Sandra Eugenia

Article Visits 51 | PDF Visits 21

Reflections on Latin American teaching: critical educational contributions of Paulo Freire and Estela Quintar

Reflexiones en torno a la didáctica latinoamericana: aportes pedagógicos críticos de Paulo Freire y Estela Quintar

Otálvaro Ramírez Diana Edith, Muñoz Gaviria Diego Alejandro

Article Visits 524 | PDF Visits 209

Notes for a nonlinear teaching, one that is based on the power of the subject

Anotaciones para una didáctica no lineal, una que se funda en la potencia del sujeto

Betancourt Cadavid Jorge Hernán

Article Visits 1063 | PDF Visits 70

Educational Project: A prospective vision towards continuous improvement

Proyecto Pedagógico: una visión en prospectiva hacia el mejoramiento continuo

Cardona Mejía Liliana María

Article Visits 103 | PDF Visits 70

The lesson plans in teaching Natural Sciences, Environmental Education and Mathematical Logical Thinking

Las unidades didácticas en la enseñanza de las Ciencias Naturales, Educación Ambiental y Pensamiento Lógico Matemático

Álvarez Tamayo Omar David

Article Visits 1530 | PDF Visits 1015

Structuring thoughts The teaching of communication skills and argumentative

Estructurando pensamientos La enseñanza de las competencias comunicativas y argumentativas

Bejarano Chaves Ángela Rocío

Article Visits 69 | PDF Visits 164

The experiential methodology in Higher Education

La metodología experiencial en la Educación Superior

Padierna Cardona Juan Carlos, González Palacio Enoc Valentín

Article Visits 675 | PDF Visits 446

The praxis as ethical search in scenarios of research and training practices

La praxis como búsqueda ética en los escenarios de las prácticas formativas e investigativas

Villa Holguín Edison

Article Visits 106 | PDF Visits 114

Research and reflective practice as epistemological categories of teacher development

Investigación y práctica reflexiva como categorías epistemológicas del desarrollo profesional docente

Silva Carreño Wilmer Hernando

Article Visits 156 | PDF Visits 79

Colombian school text and education policies during the twentieth century

El texto escolar colombiano y las políticas educativas durante el siglo XX

Graffe Gilberto, Orrego Gloria

Article Visits 294 | PDF Visits 164

Teaching: an panoramic and comparative introduction

Didáctica: una introducción panorámica y comparada

Runge Peña Andrés Klaus

Article Visits 2557 | PDF Visits 2587

The training as horizon of the temporality

La formación como horizonte de temporalidad

Silva Carreño Wilmer Hernando

Article Visits 80 | PDF Visits 46

Improvisation as construction route Rascosis work approached from the interdisciplinary collective creation

La improvisación como ruta de construcción de la obra Rascosis abordada desde la creación colectiva e interdisciplinar

Zapata Ospina Gustavo, Castro Carvajal Verónica

Article Visits 91 | PDF Visits 218